|
Update Programma Corona 14 november 2023 |
|
|
|
|
|
|
We zijn nu ongeveer op de helft van de najaarscampagne, een goed moment om de tussenbalans eens op te maken. Op dit moment hebben we ruim 100.000 coronaprikken gezet; en dat betekent dat 30% van de 60+’ers in onze regio bereikt is. Bij de instellingen zonder medische dienst boeken we erg goede resultaten. We schatten in dat 95% van de bewoners een coronaprik heeft gehad. Bij de niet mobiel thuiswonenden zijn 1.400 thuisvaccinaties gezet dan wel gepland. Het zal nog spannend worden of we alle thuisvaccinaties voor 31 december hebben afgerond, maar we zetten alles op alles om dit voor elkaar te krijgen. Het is goed om te zien dat de meeste aanloopproblemen zoals we die in oktober hadden nu echt zijn opgelost, dat maakt het werken op de locaties en bij de mobiele teams een stuk fijner en gemakkelijker. Daar is door veel collega's hard aan gewerkt. In deze nieuwsbrief willen we wat meer vertellen over de aanstaande opening van de GGD-priklocatie in Oss, de werkprocedures, de afsluiting van het programma en een aantal personele mutaties. Ook namens Mandeley van de Watervliet weer ontzettend veel dank voor jullie inzet de afgelopen periode!! Udo Possel, manager programma Corona |
|
|
Nieuwe priklocatie najaarscampagne: Oss |
Vanaf 22 november kunnen inwoners ook hun coronaprik halen op onze GGD-priklocatie in Oss (Berghem). De GGD ontving signalen van inwoners en bestuurders dat zij dichterbij een priklocatie wensten. Een locatie vinden was niet makkelijk, maar het is toch gelukt om een geschikte locatie te vinden. We bouwen opnieuw op in Sportcentrum Berghem aan de Osseweg 38a. Hier zullen we in ieder geval 2 maal per week vaccineren. Inwoners maken met veel plezier gebruik van de mogelijkheid. De opengestelde sloten zijn al snel ingepland. |
|
|
Liesbeth Dirks: aanspreekpunt Facilitair |
Liesbeth Dirks neemt de facilitaire coördinatie over van Raymond de Leeuw. Dat betekent onder meer dat Liesbeth voor ons het plan maakt voor afbouwwerkzaamheden na afloop van deze najaarscampagne. Uitgangspunt voor onze afbouw is dat we echt alle locaties veegschoon opleveren. We gaan een selectie maken van spullen die naar de opslag gaan, andere middelen bieden we aan bij een opkoper. Samen moeten we de schouders eronder zetten om ook deze klus te realiseren. |
|
|
Team planning: 'bedankt voor jouw inzet!' |
We zijn halverwege de najaarscampagne en het team planning is druk met de roosters: het dichten van de gaten en het nabellen voor de open diensten. Door de wisselende opkomst bij PAU - uitnodigingen en partnerprikken, maar ook door bijvoorbeeld ziekte, is het vullen van ons rooster soms een ingewikkelde puzzel. Dan gebeurt het dat team planning je nog last minute belt voor een openstaande dienst. Het is fijn om te merken dat iedereen zoveel begrip heeft voor de last minute vragen en dat ook door jullie alles op alles wordt gezet om de planningen rond te krijgen. We hopen echt dat we in de komende weken op dezelfde manier kunnen blijven samenwerken. Team planning wil jullie ontzettend bedanken voor de flexibiliteit en collegialiteit. |
|
|
Planning nodig? Bel ons algemene nummer |
Korte lijntjes en persoonlijke gesprekken zijn fijn. Maar gebruik het algemene nummer wanneer je de planning nodig hebt: 088 368 7714. Ons nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 07:30–17:00, en op zaterdag van 07:30-13:00. Of mail naar: planningcorona@ggdhvb.nl. |
|
|
Vrij rond de feestdagen? Dien je aanvraag in |
Met de feestdagen in zicht en met het oog op de planning van de laatste weken, doen we graag een dubbelcheck op jouw beschikbaarheid. Wil je in de periode rond de feestdagen nog enkele dagen verlof opnemen? Dien dan je verlofaanvraag zo snel mogelijk in via Shiftbase. Alvast bedankt! |
|
|
Kwaliteit: Plan - Do - Check - Act |
We merken dat de hectiek op de vloer soms invloed heeft op de kwaliteit van ons werk. Hoe zorgen we ervoor dat wat we hebben afgesproken werkt en dat wanneer het niet werkt we nieuwe afspraken maken? We hebben hiervoor twee overleggen ingesteld: een tweewekelijks Senior Admins-overleg via teams en een kort afstemmingsoverleg door Senior Admin na de dagstart van EV op locatie met alle geplande admins van die dag. Alle Senior Admins ontvangen ook de agenda en actie/besluiten lijst per mail als naslag. De overleggen werpen echt hun vruchten af. Ben jij Senior Admin en heb je tussentijds vragen? Maak gebruik van de admin telefoon: 088 368 7442. |
|
|
Mooie resultaten mobiele teams |
Er is door veel collega’s weer hard gewerkt om zoveel mogelijk instellingen en NMTW te bereiken. Inmiddels zijn ruim 4.500 bewoners van instellingen geprikt. Voor de NMTW is deze week een flinke slag gemaakt. Er zijn ruim 1.700 aanmeldingen binnengekomen waarvan er bijna 1.400 zijn geprikt of in de komende week gepland staan. De laatste aanmelddatum voor NMTW is 8 december en uiterste prikdatum zal 30 december zijn. |
|
|
|
|
Parkeerkosten mobiel team? Declareer! |
Het is helaas niet mogelijk om iedereen betaald te laten parkeren met de passen. We hebben hier op korte termijn geen andere oplossing voor. Moet jouw mobiele team betaald parkeren? Declareer de kosten via jouw uitzendbureau. Zorg dat je een getekend betaalbewijs toevoegt bij jouw declaratie voor een vlotte afhandeling. Dit mag een foto zijn van het betaalbewijs of een print van de download uit je bankieren-app mét handtekening. |
|
|
|
|
|
|
SAVE THE DATE: Afsluiting najaarscampagne 2023 op donderdag 21 december |
We vertelden het al in eerdere overleggen: op 22 december zetten we de laatste coronaprik op onze GGD-priklocatie in Cuijk; daarmee komt een einde aan de najaarscampagne 2023. Het einde van de najaarscampagne betekent ook dat we afscheid nemen van een groot aantal medewerkers. Sommige van jullie werken al bij ons sinds 2020! Alle reden om hierbij stil te staan en dat doen we door een bijeenkomst te organiseren op 21 december in Willem II stadion in Tilburg. Een drankje/hapje, collega's ontmoeten en samen herinneringen ophalen! De bijeenkomst is bedoeld voor alle collega's die op dit moment bij ons werkzaam zijn (óók onze EHBO en beveiliging / verkeersregelaars). Reserveer alvast de 21e december van ongeveer 16.30 - 19.00 in je agenda. Meer details volgen snel via de feestcommissie.
- Deel jouw beeld, quote of verhaal met ons! Op 21 december willen we naast gezellig samen zijn ook even terugblikken. Dat doen we graag met jullie persoonlijke verhalen. Wat is jou het meeste bijgebleven van de coronaperiode of jouw werk bij onze GGD? Deel jouw verhaal, quote, running-joke, foto of wat je passend vindt met de feestcommissie: Maddy van Lent en Franka Branten
|
|
|
Afscheid Edwin Blatter en Raymond de Leeuw |
- Afgelopen donderdag had Edwin Blatter zijn laatste dienst als facilitair ondersteuner. Nogmaals dank voor de inzet van de afgelopen jaren Edwin en veel succes bij de nieuwe uitdagingen die op je pad komen.
- Raymond de Leeuw, coördinator facilitair, zal zich vanaf 16 november geheel voor de reguliere GGD gaan inzetten. Zijn werkzaamheden zullen worden overgenomen door Liesbeth Dirks, die jullie al kennen als coördinator personeel. Veel dank voor jouw bijdrage aan programma corona Raymond!
|
|
|
|
GGD Hart voor Brabant |
|
|
|
Reitseplein 3, 5037 AA Tilburg |
|
|
|
|
|
|
|
|